ستاره آزمون پارس

نماینده محصولات شیمیایی بایوکم BioChem فرانسه

نماینده محصولات شیمیایی بایوکم BioChem فرانسه

ستاره آزمون پارس

ستاره آزمون پارس نماینده رسمی محصولات شیمیایی بایوکم فرانسه می باشد، در این وبلاگ اطلاعات فنی مرتبط با محصولات شرکت و همچنین موارد آموزشی مرتبط با آزمایشگاه و مواد شیمیایی قرار می گیرد. اگر قصد خرید آنلاین مواد شیمیایی را دارید می توانید مستقیما به سایت www.SAZP.ir مراجعه نمایید.


یک لامپ که تامین کننده نور اسپکتروفتومتر است نور را به قسمت توری تجزیه می تاباند*، توری تجزیه مانند منشور عمل کرده و نور را به طول موج های مجزا تبدیل می کند. این توری می چرخد تا تنها طول موج مشخصی از شکاف دستگاه خارج شود، سپس طول موج مشخص با نمونه برخورد خواهد کرد.

از این مرحله، آشکار ساز مقدار عبور و جذب از نمونه را اندازه گیری می کند، مقدار عبور به میزان نوری که به طور کامل از نمونه خارج شده و به آشکار ساز رسیده است گفته می شود، میزان جذب نیز مرتبط با مقدار نوری است که توسط نمونه جذب می شود.


آشکار ساز میزان نوری که از نمونه دریافت می شود را گرفته و تبدیل به عددی دیجیتال در نمایشگر دستگاه می کند.



* منبع نور با توجه به نوع اسپکتروفتومتر می تواند لامپ تنگستن برای نور مرئی یا لامپ دئوتریم برای نور ماورا بنفش باشد. بعضی سازندگان اسپکتروفتومترهایی با لامپ نئون طراحی کرده اند که توانایی ساطع کردن نور از طیف مرئی تا ماوراء بنفش را دارد. این لامپ ها طوری طراحی شده اند که در زمان کاربری و یا تعویض لامپ تنظیمات نوری و کانون آنها تغییر نمی کند. انرژی تابشی که به وسیله یک لامپ تنگستن ساطع می شود، بین 2600 تا 3000 درجه کلوین است.

 

اسپکتروفتومتر

مشاهده ویدئو آموزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی