ستاره آزمون پارس

نماینده محصولات شیمیایی بایوکم BioChem فرانسه

نماینده محصولات شیمیایی بایوکم BioChem فرانسه

ستاره آزمون پارس

ستاره آزمون پارس نماینده رسمی محصولات شیمیایی بایوکم فرانسه می باشد، در این وبلاگ اطلاعات فنی مرتبط با محصولات شرکت و همچنین موارد آموزشی مرتبط با آزمایشگاه و مواد شیمیایی قرار می گیرد. اگر قصد خرید آنلاین مواد شیمیایی را دارید می توانید مستقیما به سایت www.SAZP.ir مراجعه نمایید.

ایمنی و حمل مواد شیمیایی در آزمایشگاه

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴ ب.ظ

این موضوع حیاتی است که برای هر فعالیتی در آزمایشگاه آمادگی کامل را داشته باشید


قبل از شروع، خطرات احتمالی را در نظر بگیرید از وسایل محافظت شخصی استفاده کنید و تمامی اقدامات احتیاطی و اورژانسی مرتبط با مواد شیمیایی مربوط به آزمایش را در نظر بگیرید.


هنگامی که میخواهید اسید را رقیق کنید به خاطر داشته باشید که همیشه اول اسید را به محلول یا آب اضافه کنید و نه برعکس.

اضافه کردن محلول مورد آزمایش به اسید باعث واکنش خطرناکی می شود و امکان سوختگی وجود دارد.



هیچ وقت کل ماده را در آزمایشگاه جا به جا نکنید، کافی است در یک ظرف مقاوم و مناسب میزان ماده دلخواه را جا به جا کرده و از این طریق ماده را در آزمایشگاه جا به جا کنید. مواد شیمیایی می بایست با احتیاط زیاد حمل شود تا باعث صدمه به پوست و دستگاه تنفسی نشود ابتدا بهتر است تا درباره محافظت از چشم صحبت کنیم.


عینک محافظ با محافظ کناری شاید محافظت بیشتری ارائه کند اما در مقابل خطرات بالقوه پاشیدنی کمکی نمی کند. عینک های محافظ در برابر پاشش محافظت بیشتری برای چشمان شما دارد عینک های محافظ در برابر پاشش با کد Z87.1 مشخص می شوند این کد نشان دهنده استاندارد مرتبط با اداره استاندارد کشور امریکا است.



همچنین باید توجه داشته باشید عینک های طبی نمیتواند به عنوان محافظی برای چشم به شمار رود برای افراد دارای عینک لازم است تا محافظی کامل بر روی صورت قرار گیرد. 


مواد شیمیایی خورنده اگر به سمت شما و یا پوست پاشیده شوند بسیار آسیب زننده هستند. روپوش و دستکش میتواند مقداری از این آسیب جلوگیری کند اما پیش بند بلند انتخاب بهتری در مقابل موادی است که خطر پاشش دارند.


اگر قرار است با ماده شیمیایی خورنده خاصی کار کنید از دستکش بلند مقاوم به جای دستکش های نیتریل معمول استفاده نمایید، بعضی از مواد شیمیایی در آزمایشگاه حتی بدون اینکه به آنها دست بزنید میتوانند به شما آسیب برسانند به همین دلیل است که می بایست مراقب استنشاق ناخواسته باشید.


هیچ وقت مواد شیمیایی را بو نکشید، همیشه زیر هود فن دار با مواد شیمیایی سمی کار کنید و درب مواد را سفت و محکم ببندید.


اگر ظرف بزرگی از مواد شیمیایی شکست سریعا آزمایشگاه را ترک کرده، ورود به آن را ممنوع کنید و به افراد مسئول اطلاع دهید. ریختن حجم زیادی از مواد خطرات زیادی ایجاد میکند و لازم است تا توسط افراد متخصص تمیز شود. دوباره وارد آزمایشگاه نشوید تا زمانی که مسئول آزمایشگاه اجازه ورود بدهد.


مواد شیمیایی آتش زا روش حمل خاص خود را دارد. اول اینکه همیشه به علائم ایمنی مرتبط با مواد شیمیایی آتش زا و منفجره توجه کنید، همیشه مواد شیمیایی آتش زا را از منابع تولید آتش دور نگه دارید. "منابعی مانند چراغ بونزن، یا "هات پلیت".

مواد شیمیایی آتش زا باید در محل و یا کابینت مخصوص خود نگه داری شود. 

هنگامی که آزمایش شما با مواد تمام شد، ضایعات مواد را در محل مخصوص خود که بر اساس استانداردهای رسمی تعبیه شده است خالی کنید. از پلاستیک های مقاوم شیمیایی و یا ظروف آهنی مخصوص برای ضایعات مواد استفاده کنید.


محلول ها را هیچ وقت زیر هود به صورت درباز قرار ندهید تا به عنوان دور ریختن خودش تبخیر شود، از مسئول آزمایشگاه برای بهترین روش دور ریختن محلول ها راهنمایی بخواهید. از هر وسیله ای که برای تمیز کردن مواد شیمیایی استفاده میکنید، مانند حوله باید به عنوان ضایعات خطرناک شیمیایی حساب شده و به صورت صحیح دور انداخته شود.


آمادگی یکی از ارکان اصلی ایمنی در آزمایشگاه است، بدانید با چه ماده ای در حال کار کردن هستید، چگونه آن را حمل کنید و در حالت اضطرار چه عکس العملی باید داشته باشید. 


مشاهده ویدئو کامل در سایت آپارات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی